Szukaj na tym blogu

sobota, 18 lutego 2012

31. Poranne niezdecydowanie związanie z serowymi kluskami

Serowe kluski kładzione, część ugotowana, część w formie placuszków pieczonych na patelni,
mus truskawkowo-jogurtowo-miodowy, truskawki,
maca z miodem,
herbata czerwona
Co do przepisu, to na kluski i placuszki jest taki sam. Czyli za każdym razem inny :)

twaróg (nie wiem ile go było, ale pewnie około 200-250g)
białko
czubata łyżka mąki pełnoziarnistej (zależy od tego jak mokry jest twaróg czasem daję więcej)
aromat np. waniliowy
można posłodzić do smaku
Wszystko trzeba zagnieść. Twaróg można zmiksować jeśli komuś przeszkadzają grudki.Ciasto ma się nie kleić do rąk, jeśli się klei to dodać jeszcze mąki.
Kluski wrzucać na wrzątek. Placuszki formować, otoczyć jeszcze dodatkowo mące i kłaść na rozgrzanej, przetartej tłuszczem patelni.

Ja te kluski często modyfikuję. Dodaje np. mannę, kaszę kukurydzianą, siemię lniane mielone, otręby, mąkę kukurydzianą, owsianą,zdarzyło mi się dodać budyń.

7 komentarzy:

  1. uwielbiam te mace z miodem, są przepyszne !
    Fajne te kluseczki *_*

    OdpowiedzUsuń
  2. Maca! Kiedyś się nią zajadałam :P
    Przypomniałaś mi o kluskach na mleku mojej babci mmm :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mogłam się zdecydować czy kupić te mace, ale chyba jednak dziś wylądują w mojej szufladzie :D
    A kluski boskie, z musem jescze lepsze <3

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam pysznie wyglądają :)
    uwielbiam mace, z miodem jeszcze nie jadłam !

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wybrnęłaś z niezdecydowania :D

    OdpowiedzUsuń
  6. jak różowo :D. Baaardzo lubię mace. A serowe kluski - obie wersje super.

    OdpowiedzUsuń
  7. Będzie przepis? Te smażone wyglądają genialnie! :)

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga